“ובחרת בחיים”: ערב האזנה ל’חרב’ + שיחה עם יוסי בבליקי ואיתי
December 20, 2016
8:30 pm
תל אביב
בית ליבא, המגדל 1
Google Map

ובחרת בחיים - בית ליבא 20.12

להזמנת כרטיסים  | איוונט פייסבוק, ספרו לאנשים

אני מזמין אתכם לערב שעניינו בחירה בחיים. בחירה בחיים היא לא דבר טריוויאלי כלל ולא תמיד אנחנו מקדישים לה מחשבה. החיים קורים, מתקיימים, נוצרים ומסתיימים והכל כאילו ‘מעלינו’, ללא מעורבתנו.
בתפיסה שלי, הבחירה היא פשוטה – לחיים או לא לחיים. לחיים, היא בחירה מטיבה, עם עצמנו ועם הזולת, כל זולת שהוא. הבחירה לא לחיים היא בחירה שלא תטיב איתנו, או לא תטיב עם הזולת, כל זולת שהוא.

זו בחירה יומיומית, כל דקה ודקה והיא משפיעה על הבחירות הפוליטיות, החברתיות, הכלכליות, התזונתיות, החינוכיות ושאר הבחירות שאנחנו מבצעים כל יום. ‘ובחרת בחיים’ הוא ערב על בחירות מטיביות. יוסי בבליקי ואני נדבר קצת על בחירות בחיים ונקיים גם האזנה פרטית\קולקטיבית לאלבום שלי ‘חרב’, שמתעד מוזיקלית רגעים נפשיים של אנשים בטלטלות קשות, שבסופן, הסדק נפתח והאור נכנס, והחיים ניצחו והבחירה בהם הוליכה את ההולכים לחוף מבטחים.

**

‘חרב’ הוא אלבומו השלישי של המוזיקאי יאיר יונה. יצירה אינסטרומנטלית, פסקולית, שנכתבה כמוזיקת הפסקול של מלחמת יום הכיפורים ומספרת סיפור על בני אדם, התמודדות וחיים. האלבום יצא בחודש יוני 2016 וזכה עד כה להמלצות גורפות בתקשורת.
על מנת לספוג את התחושות העולות בעת ההאזנה ל’חרב’, המלצת ההאזנה היא על בידוד והתמסרות למוזיקה ולקשת הרגשות הרחבה שהיא מעלה.

ערב ההאזנה של חרב הוא הזמנה להאזנה כזו. במהלכו, הקהל מקבל כיסויי עיניים ואוזניות אלחוטיות שמנגנות את האלבום מתחילתו ועד סופו. כך, הקהל לא יחשף לגירוים ויזואלים או קוליים מבחוץ, ויהיה נתון לחוויותיו ומחשבותיו הפרטיות, ולתמונות אשר יעלו בראשו. המאזין הופך במאי, תסריטאי וצלם של הדמיון שלו עצמו, כשהוא עובר בין תחנות האלבום, על פני 37 דקות, בין חולות המדבר, לחזרה הביתה. התוצאה היא מסע ריגשי מטלטל, עצוב ושמח, ביקורתי וחומל – ומעל הכל, אנושי מאד.

*שימו לב: יש להזמין כרטיסים מראש על מנת לשריין זוג אוזניות לערב, ההרשמה נסגרת יומיים לפני הארוע – 18.12.2016** 

ערב ההאזנה, כשנחווה בקבוצה, מייצר דיאלוגים בשתיקה, החלפת מבטים חתומים, תזוזות קטנות של הגוף, תגובות של קבוצה אנושית שיוצאת למסע בנפרד וחוזרת ממנו ביחד.

אתם מאד מוזמנים,

יאיר

“האזנתי לצלילים של ‘חרב’ וחייתי מחדש את שעות המלחמה הראשונות שעברו עלי בצפון, כשראיתי מטוס שלנו מתפוצץ ומתפרק באוויר מפגיעת טיל סורי, ויריעת השמיים הבטוחים והמגוננים נקרעה כסמרטוט בלה מעל לראשינו” (יהושע סובול)

״הקשבתי ומאד התרגשתי מההקראה של השכם בבוקר ואני לא יודעת מה לומר, הכל מדבר בעד עצמו ההלם והכעס לא מסתיימים והכל חוזר על עצמו. אני מברכת על הרעיון המוסיקה אומרת הכל.״ (חוה אלברשטיין)

“הסיפור המסופר ברקע, יחד עם הכיתוביות בחוברת, אמנם קושרים אותנו למלחמת יום הכיפורים אבל מן הצלילים המנוגנים וקולות הרקע בכל קטע ועניינו, אתה מספר את סיפור המלחמה. כל מלחמה. והן לא נעשות יותר קלות או יותר טובות” (יענקל’ה רוטבליט’)

” ‘חרב’ קושר בין הבדידות האישית לזו הפוליטית. מהם הצלילים המלנכוליים הללו? אלו צלילי הבגידה, הטרגדיה, ורוח הפרצים המנשבת בהיעדר הנהגה ועם קריסת האתוס. בגלל זה הם גם נשמעים מוכרים כל כך. יצירה מיוחדת וכנה שנהניתי מאוד לשמוע” (שאנן סטריט)

“ביסודו של דבר מדובר בעיבוד מודרני, אך לא חתרני או ביקורתי, לסיפור ותיק. ההבדל הוא בקצב: בידיים מיומנות ותוך הפקה עשירה הוא הצליח להביע קשת שלמה של התרחשויות שנהוג היה לתאר עד כה במנגינות שקטות ו/או מלאות פאתוס, ועל כך הוא ראוי לשבחים.” (נדב מנוחין, וואלה!)

“יונה, שבדרך כלל מושפע בעיקר מאמריקנה, נכנס כאן לבטן הרגישה של ההוויה התרבותית הישראלית. הוא יוצר כאן פסקול למלחמה שקרתה כבר, ומספר סיפור בכלים שונים לגמרי מאלו שהורגלנו אליהם, והוא מצליח לגרום לו להישמע מוכר וחדש, מעניין ומרגש באותו הזמן”. (אלקנה כהן, מגזין ‘קולומבוס’)