ערב האזנה בירושלים
September 27, 2016
8:00 pm
Jerusalem
גלריה הקוביה | Cube Gallery
Google Map

**שימו לב שיש להרשם מראש לערב ההאזנה במייל הזה: hacubia@gmail.com**

‘חרב’ הוא אלבומו השלישי של המוזיקאי יאיר יונה. יצירה אינסטרומנטלית, פסקולית, שנכתבה כמוזיקת הפסקול של מלחמת יום הכיפורים ומספרת סיפור על בני אדם, התמודדות וחיים. האלבום יצא בחודש יוני 2016 וזכה עד כה להמלצות גורפות בתקשורת.
“ביסודו של דבר מדובר בעיבוד מודרני, אך לא חתרני או ביקורתי, לסיפור ותיק. ההבדל הוא בקצב: בידיים מיומנות ותוך הפקה עשירה הוא הצליח להביע קשת שלמה של התרחשויות שנהוג היה לתאר עד כה במנגינות שקטות ו/או מלאות פאתוס, ועל כך הוא ראוי לשבחים.” (נדב מנוחין, וואלה!)
על מנת לספוג את התחושות העולות בעת ההאזנה ל’חרב’, המלצת ההאזנה היא על בידוד  והתמסרות למוזיקה ולקשת הרגשות הרחבה שהיא מעלה.

ערב ההאזנה של חרב הוא הזמנה להאזנה כזו. במהלכו, הקהל מקבל כיסויי עיניים ואוזניות אלחוטיות שמנגנות את האלבום מתחילתו ועד סופו. כך, הקהל לא יחשף לגירוים ויזואלים או קוליים מבחוץ, ויהיה נתון לחוויותיו ומחשבותיו הפרטיות, ולתמונות אשר יעלו בראשו. המאזין הופך במאי, תסריטאי וצלם של הדמיון שלו עצמו, כשהוא עובר בין תחנות האלבום, על פני 37 דקות, בין חולות המדבר, לחזרה הביתה. התוצאה היא מסע ריגשי מטלטל, עצוב ושמח, ביקורתי וחומל – ומעל הכל, אנושי מאד. 

“האזנתי לצלילים של ‘חרב’ וחייתי מחדש את שעות המלחמה הראשונות שעברו עלי  בצפון, כשראיתי מטוס שלנו מתפוצץ ומתפרק באוויר מפגיעת טיל סורי, ויריעת השמיים הבטוחים והמגוננים נקרעה כסמרטוט בלה מעל לראשינו” (יהושע סובול)

ערב ההאזנה, כשנחווה בקבוצה, מייצר דיאלוגים בשתיקה, החלפת מבטים, תזוזות קטנות של הגוף, תגובות של קבוצה אנושית מאוחדת שיוצאת למסע ביחד וחוזרת ממנו ביחד.

במהלך הערב ישולב גם שיח עם היוצר, על התהליכים והסיבות שקדמו ליצירת האלבום, נקודות ציון מוזיקליות על התיעוד ההיסטורי של מלחמות ודו שיח עם הקהל