קציצות ברוקולי ושברי שקדים


התנגן ברקע, האלבום הנפלא של ה-Fifth Dimension עם השיר המוכר והכה מגניב הזה, לטעמי ביצוע שאוכל את הביצוע המוכר מהפסקול, יותר רוקנרול ופחות פאנקי. באופן כללי זה אלבום מעולה, אל תתנו להיפיות להרתיע אתכם, הם דווקח מתקלחים.

לפני כמה ימים הכנתי חלב שקדים עבור פודינג ווניל טבעוני שיצא בטעם ומרקם של מים מהשלולית הקבוע באלנבי-יהודה הלוי (תל אביבים יבינו את הכוונה, כל האחרים – מדובר בשלולית).
נשארתי עם המון שקדים שבורים לחתיכות וחיפשתי מה לעשות . נתקלתי במתכון מצוין במאקו של קציצות ברוקולי ושקדים  והחלטתי ללכת על זה.

מה שצריך להכין:
1. שני גבעולי ברוקולי, בודדו את הפרחים, את הגבעולים שווה לשמור לסלט.
2. שקדים מרוסקים, אני לא טוב בכמויות אבל במתכון של מאקו כתבו 150ג’, אני פשוט שמתי באופן חופשי והוספתי קצת בעת הכנת התערובת, לפי הטעם
3. פירורי לחם
4. קורנפלורטחינהמדביק אחר שיחליף את הביצהמיונז
5. תוספת שלי – בצל ירוק, חצי לימון שווה ועסיסי.
6. בצל מגורד
7. חצי כוס קוואקר (אבל תשאירו עוד בצד, יש מצב שתצטרכו להוסיף כדי לעבות את העיסה)
8. כלבה שיארחו לחברה.

(זאת קימה המלכותית)

אופן הכנה:

1. בודדו את פרחי הברוקולי וזרקו לסיר עם מים, כרבע שעה עד ריכוך

2. בינתים, בקערה של המיקסר, זרקו חמש כפות פירורי לחם, מידה מסוימת (סורי, לא טוב בזה) של קורנפלור, את השקדים, בצל ירוק קצוץ, קצת מלח,את הבצל המגורר, הקוואקר, מיץ מחצי לימון.

3. עכשיו מוסיפים את הברוקולי שהורדנו מהאש וסיננו את המים מהם

4. טוחנים טוחנים טוחנים. בודקים את הטעם, מתקנים תיבול. אם זה מימי אפשר להוסיף קוואקר, עוד שקדים, אולי קצת לימון. שימו לב, שבעצתה של ציפי, כדי לתבל היטב כי בטיגוןאפיה, הטעם קצת נעלם. תראו איזו עיסה נפלאה

5. עכשיו זה הולך למחבת לטיגון, עד שזה מוכן, סומך עליכם שתדעו

במקביל, הכנתי כרובית בפירורי לחם. מאד פשוט : השרתי את הכרובית בצ’ילי מתוק, אחר כך עטפתי קצת בקורנפלור ובפירורי לחם ויאללה למחבת

חותכים סלט קצוץ, עגבניה, מלפפון, פטרוזיליה והמון מיץ לימון, מורידים הכל מהאש כשמוכן, ויוצאת מנה היסטרית. אני לא יכול להסביר לכם כמה הקציצות האלה טעימות. המושג ‘נצחונות’ נכתב עליהן.