מכתב לחברת דן: על ההסתה והאלימות של מיכאל בן ארי

הערה בעקבות תגובות על הפוסט הזה : אפשר לדבר על דמוקרטיה ועל זכות הדיבור ועל זה שבן ארי הוא חבר כנסת כחוק. אבל אני תוהה אם בן ארי עדיין פועל במסגרת הדמוקרטיה, והאם המעשים והדיבורים שלו לא ייחשבו להסתה ואלימות וגזענות? (במדינה שאכפת לה מדברים כאלה, הכוונה).
אפשר להמשיך למלא פינו מים ולמלמל דברים על דמוקרטיה ואפשר להשתמש בהגיון ובשכל הישר ובכושר הנבואי המבוסס היסטוריה שלנו. מבחינתי שיגיד מה שהוא רוצה, כל זמן שהוא לא קורא לאלימות ואינו מסית. אם בן ארי לא יזהר, הוא עלול למצא עצמו עם דם על הידיים, כשאחד המחופפים ההולכים אחריו, יפעל באלימות נגד שמאלן,פליט,מיעוט או כל אחד אחר.
*** עדכון 12.12.12 – הקמפיין נפסל על ידי בית המשפט בעקבות עתירה של מוסי רז, ממר”צ. בשעה טובה

(צילום: לירון תאני)

לכבוד

הנהלת חברת דן
בפקס: 036933466

הנדון : פרסומות של מפלגת ‘עוצמה’ על גבי האוטובוסים של חברתכם

שלום רב

הבוקר, 22.11.2012, המתנתי בתחנת האוטובוס בתל אביב כדי לעלות על קו 66. לכשעברו מספר אוטובוסים, לא יכולתי שלא לשים לב לכרזת פרסומת המתנוססת בגאון בחלקו הצידי ובחלקו האחורי של האוטובוס :

הכרזה, של מפלגת ‘עוצמה לישראל’ המתמודדת לבחירות הקרובות, עוררה בי חלחלה רבה. אמנם, נכון שאיני נמנה עם הצד הפוליטי של מפלגה זו, אך אף פעם אין לי בעיה עם כרזות אוטובוסים של מפלגות אחרות או תנועות שלא תואמים את השקפת עולמי. זו זכותם לפרסם, וזכותה של חברת דן להתפרנס מהפרסום.

אולם מפלגת ‘עוצמה לישראל’ מונהגת על ידי ח”כ מיכאל בן ארי. מיכאל בן ארי, למקרה שפספתם זאת עד כה, הוא אדם מסית ואלים שרק לפני מספר ימים ארגן הפגנה בתל אביב.
בן ארי פתח את ההפגנה במילים :
“ערב טוב יהודים טובים וכל השמאלנים הבוגדים”, אחר כך תיקן את המפגינים ששרו ‘שמאלנים החוצה’ ועזר להם לשיר את ‘שמאלנים לעזה'”.
הוא שילהב את קומץ אוהדיו בפנינים כגון “נותנים להם מכת מחץ – מוחקים את עזה!”. הוא לא עצר את ההפגנה כשתומכיו צעקו ‘העם דורש שמאלנים לגרש’, ‘שיקבלו סרטן בראש’.

הוא מנהל עמוד פייסבוק ובו הוא נותן דרור לקיצונים להשתלח במחזיקי דעה פוליטית שמאלנית, בפליטיםמבקשי מקלטמסתננים, ח”כ ערביה וכל אחד שלא תואם את השקפת עולמו נוטפת הערכים.
ההמונים מציעים להרוג, לרצוח, לאנוס, לענות, לפצוע, לפגוע, לעתים בתיאורים גרפיים מפורטים והכל לעיני כל ובכסות של חופש הביטוי.

 אני תמה לגבי החלטתה של חברת דן, שניכר כי כסף מעוור את אמות המוסר הבסיסיות ביותר שלה ומנסה להבין איך צרכן של שרותי דן אמור להרגיש, בעת שהוא עולה על אוטובוס שעליו מתנוססות כרזה הממומנת על ידי אדם המבקש להרוג אותו, או, באם נשטף ברחמים – רק לגרשו לעזה.

לצערי, כתל אביבי, חברת דן היא האופציה היחידה להתנייד בתוך העיר (ואם הייתה דרך אחרת לא הייתי עולה על אוטובוס שלכם יותר, אחרי שנתתם דרור לאדם כמו בן ארי), ואני מרגיש מבולבל ותקוע. האם הכל בר פירסום? או שמא חברת דן תיקח את האחריות המתבקשת כחברה כמעט מונופוליסטית באיזור שבו אני גר, תסיר את הפרסומים הללו ותמנע פרסומים כאלה מעתה והלאה.

למותר לצייין כי הקולות של בן ארי, מחזירים אותי ורבים שכמותי לימי שנות התשעים, לימי מרפסות כיכר ציון.
זהו אינו חופש ביטוי, זוהי הסתה, גזענות ואלימות שמתנוססת לכם על האוטובוסים.

לתשובתכם המהירה אודה

יאיר יונה

***הפניה נתקבלה בסירוב של חברת דן להוריד את הפרסומים, כי לטענתם הם לא מתערבים בתכנים פרסומים. מצד שני, אחרי פניה להורדת פרסום של הסיינטולוגים, דן חזרו בהם. מרשים ומעניין.