בלי הסכמי ותהליכי שלום.


הייתי רוצה לראות מפלגה גדולה במרכז, שלא מדברת על ‘הסכם שלום’ ועל ‘מו”מ’ ועל ‘תהליך’. הייתי רוצה לראות מפלגה גדולה במרכז שאומרת – ‘אנחנו נסיים את הכיבוש’. ככה.
זה אולי נראה כמו אותו הדבר אבל זה לא. כי תהליך, מו”מ והסכם, אלה דברים שיכולים לעבוד, יכולים לא לעבוד, יכולים להתחיל, להפסיק, להתעכב ולעבור עוד שנה ועוד עשר ועוד עשרים שנים. אני רוצה מפלגה גדולה שאומרת ‘קודם כל אנחנו מתחייבים לסיים את הכיבוש, ולגבי האיך עושים את זה, הנה התכנית שלנו’.
כי אמירה כזו משמעה – הכיבוש אינו ייתכן. כמו הנחרצות של ‘נפריד דת ומדינה’? מכירים? אז כזו נחרצות אני רוצה – כיבוש לא ייתכן, צריך לצאת מהשטחים, צריך לפרק את ההתנחלויות , לחזור ל67. בלי אה ובלי מה.
אין פה פרשנות ואין פה התניות. אתם קודם כל מכריזים שהמצב הנוכחי הוא בלתי אפשרי לכל הצדדים ואז בונים חומות, כיפות ברזל, ממלאים את עזה במרגלים, שוכרים צבא מאפגניסטן, אבל קודם כל יוצאים.

מפלגה כזו, תצהיר קבל עם ועדה שיש ציבור גדול מאד שמבין שאי אפשר לחיות עובדת הכיבוש הזו ואי אפשר להמשיך לדכא עם שלם ואי אפשר לקיים חיים נורמלים כשזה המצב. ואם לא בשביל הפלסטינים, אז בשביל הנירמול של הישראלים, לסיים את הכיבוש למען היהודים והישראלים. כדי לקיים פה מציאות חברתית אחרת בין אדם לאדם ובשלטון, כי אם אין גבולות, אז אין גבולות בשום דבר.
אבל אין מפלגה כזו ולא תקום מפלגה כזו לעולם. יש את חדש-רעם ואולי קצת מרצ מדי פעם כשזה נוח להבליט את הנקודה הזו, זה האזור שרוב ישראל מכנה ‘השמאל הקיצוני’ , אבל אין מפלגה כזו במרכז? למה? כי הישראלים לא דורשים את זה ולכן זה לא נמצא שם. פשוט וקל.

ומתי תהיה כמות גדולה של ישראלים שתשאוף לזה ותכופף מפלגה גדולה לפעול למען סיום הכיבוש? אולי כשהדמוגרפיה תלחץ, אולי כשארהב תנתק את הברז, אולי כשיתחילו כאן חרמים בינ”ל. מתישהו זה יקרה. כי אתם יודעים שבהיסטוריה אין מדינה שלא -מתישהו- יצאה משטח שכבשה ונתנה אוטונומיה, זה מתישהו קורה ומתפוצץ, ואז השאלה היא כמה מחיר נשלם אז.

והערה נוספת שחשוב לציין אחרי שהביאו לתשומת ליבי – פינוי התנחלויות וסיום הכיבוש חייב להתבצע בצורה שתדאג לאוכלוסיה המפונה, מקומות עבודה ודיור הולם. לא קרוואנים במשך תשע שנים ולא רואים את האור כמו בפינוי חסר האחריות של גוש קטיף, אלא עבודה יסודית. מצידי תוציאו את הפרויקט לקבלן גרמני כי ישראל לא מצטיינת בלעשות דברים בצורה יסודית, כולל לא מבצעים צבאיים. אבל זה שמפוני התנחלויות צריכים פתרון הולם והגון שימזער את הפגיעה בחיים שלהם, לא אומר שזה צריך לבוא על חשבון הפלסטינים, שני הדברים צריכים לעבוד במקביל.

אז מפלגת העבודה, אני לא רוצה התחייבות למו”מ ואני לא רוצה נסיון להתניע את התהליך ואני לא רוצה את כל המכבסות האלה, יש לי מכונה משלי. אני רוצה התחייבות של סיום הכיבוש. תגידו לי לא רציונלי ואגיד לכם שאתם מבלפים בכל הכוונות וההצהרות שלכם על תהליכי שלום דמיוניים.

ועד אז, תהנו לאונן על הנדמה לי שלכם.

יש להניח שהגיע לו, בטח ירה עליהם עם הרוגטקה שלו או משהו. למדינה שאין לה כבוד לחיי אדם, זה מחלחל למטה. עוד ילד, פחות ילד, מה זה כבר חשוב.