הבשר ש*אתם* אוכלים, הוא לא כזה

תקשיבו משהו מוזר. חזרתי הביתה לפני כמה דקות. פתאום אני קולט שכל הפיד שלי בפייסבוק מלא באנשים שמזועזעים מתחקיר כולבוטק על תנובה (שאני לא ראיתי). כנראה שראו שם התעללות בבעלי חיים במסגרת מפעלי הבשר שלהם. אני רוצה להגיד לכם שמדובר במקרה חריג, אני משוכנע בזה. רק בתנובה בועטים בחיה או משתמשים נגדה בשוקר. תהיו בטוחים שאת הבשר שאתם אוכלים ואת הגבינה שאתם צורכים שאינם מגיעים מתנובה, לקחו מהחיה באופן הומני לחלוטין. חיכו עד שהפרה תכנס להריון באופן טבעי מזה שהגיע פר מאתר JDATE, היה להם ערב חלומי באמסטרדם (כולל ביקור במוזיאון אנה פרנק), שהסתיים במשגל סוער, היא נכנסה להריון. משם, כדי לסייע למסכנה, חלבו אותה וכשילדה את העגל, השאירו אותו צמוד אליה כדי שילמד קצת ערכים, קצת איך להסתדר בעולם, לוח הכפל, ערכי דמוקרטיה וכל זה. אחר כך, חיכו שבמקרה הוא יידרס בכביש כשהוא עוד צעיר ומהר מהר רצו לאסוף את הפגר שלו מהרצפה ואז כמובן עשו לו תהליך ניקוי סטרילי וזה, וארזו בצלופן ושלחו לרמי לוי, כדי להספיק למבצע של החג.

מה שכנראה ראיתם בטלוויזיה הייתה הדרך ה*לא-הומנית להפיק מוצרים מחיה, ויש להדגיש שמה ש*אתם אוכלים, הופק בצורה ההומנית ביותר, תוך התחשבות בצרכי כולם ותוך שמירה על זכויות ודו קיום ומתן אמנציפציה וכל זה.

אז אם הזדעזעתם ממה שראיתם, אין בעיה מחר לאכול בשר של תוצרת אחרת שאינה תנובה, כי כל המפעלים האחרים מקיימים את כל מה שכתבתי פה למעלה, הלכה למעשה, מתוך תחושת שליחות והומניות. ונסיים בברכת חג אורים שמח ושלא תדעו עוד טופו.

**אם זה משנה למישהו, זו תגובת תנובה.

******
ביומיים שהפוסט הזה, שנולד מסטטוס בפייסבוק, נמצא באוויר, קיבלתי מאות תגובות שונות. הסטטוס הזה עלה גם לדף הפייסבוק הפופולרי ‘סטטוסים מצייצים’ וכמובן שהפך לכלי ניגוח בין טבעונים לאוכלי בשר. אני יכול להבין את הניגוח, כולנו ראינו אותו וזה בסדר גמור. מה שעצוב בעיני, זו הטהרנות של טבעונים, שמטיפים לי על איך אני מתבטא בנושא הזה.
אני מצטער עבור הטבעונים הטהרנים בקרבנו שכל מה שאינו כתוב בצורה מטיפה ומסיונרית (תכונה שגם אני כטבעוני לוקה בה לעתים ומשתדל להמנע ממנה בגלל אפס האקטיביות שלה) – אינו נחשב בעיניהם ל’אפקטיבי’ או ‘נכון’. הפוסט הזה נולד מהבטן, נכתב בשתי דקות על מנת להסביר לציבור המצקצק בלשונו, שכל זמן שהם אוכלים מוצרים מן החי, ולא משנה מאיזו תוצרת, הוא שותף לאותה ההתעללות כמו מפעלי אדום אדום. חבל שיש אנשים שבמקום להשתמש במה שאמרתי בשביל להפיץ את המסר, נתקעים על איך ניסחתי את הדברים והאם הייתי 80% ציני או 30% ציני. ההתעסקות בהאם הניסוח ציורי יותר או פחות היא התעסקות בטפל ואם יש משהו שמרחיק אותנו מהמטרה האמיתית- זו הטהרנות הזו בדיוק. לשחק לידיים של כל מקטרגי הטבעונות ולהראות איך הם מתקוטטים ביניהם, זה כל כך חבל.

שכל אחד יעביר את המסר ואת הזעקה שלו בצורה שירצה ויראה לנכון. יש כאלה שתוקעים תמונות של עגלים שחוטים על הקיר שלהם בפייסבוק כל היום, אני משתמש במילים וברטוריקה. מציע לטבעונים הטובים בינינו לקחת מהרטוריקה את מה שטוב ולהשתמש בה ולא לשבת כמו צדקני אומות העולם ולצקצק על איך טבעונים אחרים מפיצים את מסר הטבעונות, זה בעיקר משחק לידיים הלא נכונות.