בין גבעה לגבעה

אולי חלקכם לא שמעתם על עיר הבעדים ועל מגדל צדק שהוקם לפני כעשרה ימים, יוזמה של כמה פעילים חברתיים בראשם ג’קי אדרי וגד הרן. החבורה הזו הקימה מגדל והקיפו אותו בחומה, על קרקע ליד קיבוץ יקום, בין לילה, באחת היוזמות והמחאות החברתיות היותר מרגשות שראינו פה.

היו כמה ימים של אופוריה, שנראה שהמגדל הולך להשאר, כי אחרי הכל, מבנה שהוקם במחאה ואינו מפריע לאף אחד, למה שמישהו ירצה לפנות אותו. אבל כמובן שלא ניתן שיבואו כמה שמאלנים אנרכיסטים ויעשו בשטח כבשלהם, יש הרי חוק בישראל (ישראל זה הזה בצד שמאל של המפה הגיאוגרפית, בצד ימין זה יהודה ושם יש חוק אחר לגמרי), ולא יבואו כל מיני ארחי-פרחי ויקימו להם מבנה בגודל רבע מטר ככה סתם.

ועל כן, נשלחה חברת אבטחה פרטית, לבושת שחורים, אמש בשעה 04:20 בלילה, להרוס את המקום. הם ריתקו לקרקע את חמשת הפעילים שישבו שם, ג’קי אדרי שבינתים מעוכב במשטרת נתניה, סיפר איך פירקו לו את העצמות וההוראה ניתנה (הנה כמה דברים שאמר לאיליאן מרשק והנה איליאן מתעד אחרי הפירוק) – לא להשאיר זכר במקום. זה מה שיש שם כרגע. כמובן שנשאיר את הדגל, כי דגל זה חשוב ובו לא פוגעים, זה מסמל את המדינה ואת האחדות שלנו כאזרחים מאחוריה, אדם לאדם נתין.

 חבל מאד שהמגדל הזה לא הוקם על אדמת יהודה. שם, כשמקימים מאהלים בין לילה, הרבה יותר קשה לפרק אותם, המדינה סוערת, מביאים מסורים, מראים מסמכים, הקואליציה מתפרקת, האיום האיראני מגיע וכל המדינה מדברת, מליונים בפיצוים, או פיצוים פוליטים. ככה זה כשהמחאה לא פוליטית. נמשיך להיות לא פוליטים ולא להבין למה מה שמותר למתנחלים במדינת יהודה, אסור במדינת ישראל. רק שלא נהיה פוליטים, כי אולי נפסיד את כל התומכים שישבו איתנו ברוטשילד באוהל, כשגירבצנו להנאתנו וליהגנו כמה שהדברים לא הוגנים. נמשיך להיות נחמדים ונמשיך להבהל מזכוכיות מנופצות.

מעניין, זה החוזר שהופץ בקיבוץ והועבר לי על ידי אחד מתושביו:
“…אנו מחויבים עפ”י חוזה החכירה בין הקיבוץ למנהל מקרקעי ישראל לפעול לפינוי “הפולשים” למשבצת הקיבוץ. חיזוק לחובה זו הגיע בצורת מכתב מאגף הפיקוח של מנהל מקרקעי ישראל הדורש מהקיבוץ לנקוט פעולה, יחד עם דרישה של פקח הסיירת הירוקה לפעול עפ”י החוק.”
“…וכך, כאשר המשטרה אליה פנינו בחרה שלא לפעול, מנהל מקרקעי ישראל אשר התרשל בתפקידו ובחר להאשים אותנו, הסיירת הירוקה אשר בחרה לעמוד מהצד, לא נותרה בידנו כל אפשרות אחרת אלא לפעול.”
“…אחרי כל זה יש לזכור כי אנחנו תומכים במאבק החברתי ורואים באירוע זה תקלה מצערת או אי הבנה אשר בעטיה פעלו שני גופים השותפים למאבק החברתי האחד כנגד השני ולא ביחד כנגד ראשויות המדינה, צר לנו על כי האחראי על המייצג לא הפנים זאת ובחר להפנות חציו כלפינו.”
וזה, בשביל הפרספקטיבה (מתוך הדף של שלום עכשיו)

אחלה בוקר, מה אפשר לומר.